czwartek, 15 marca 2012

Rzeżucha

Marzy mi się cały parapet zastawiony doniczkami z ziołami. Kilka odmian bazylii, lubczyk, kolendra, roszponka... Rzeżuchę również przygarnę na parapet.

Rzeżucha
(łac. Lepidium sativum)
Inną nazwą tej roślinki jest: pieprzyca siewna

Podobno zawiera witaminy K, B1, C. (informacja na podstawie Wikipedii)

Zasadziłam ją w poniedziałek (2012-03-12).

1 saszetkę nasionek rzeżuchy wsypałam do ½ szklanki chłodnej wody. Po ok. 15 minutach w szklance powstała galaretowata masa, którą wylałam na podstawkę przykrytą czterema warstwami papierowego ręcznika kuchennego.

 Rzeżuchę „zakwaterowałam” na podstawce zrobionej z wieczka od dużego pojemnikach po lodach. Jego wysoki brzeg doskonale uniemożliwi wypływanie wody.

 Dzisiaj, czyli 2012-03-15 rzeżucha wygląda tak:

Rzeżucha
Fot. Rzeżucha














Wczoraj, czyli 2012-03-14 wyglądała tak:

Rzeżucha
Fot. Rzeżucha

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz