czwartek, 8 marca 2012

Omlet z mięsną wkładką

Jako małe dziecko uwielbiałam omlet posmarowany słodką konfiturą. W moim domu nosił on miano „grzybka”. Smak zapamiętałam i od czasu do czasu wracam do niego.

Dziś naszła mnie chęć na omlet… ale z mięsną wkładką. ;)

Składniki:

Na 2 omlety:
-         3 jajka
-         3 duże łyżki mąki (użyłam pszennej typ 450)
-         1 łyżka śmietany
-         szczypta proszku do pieczenia
-         kurkuma

Na mięsną „wkładkę”:
-         ok. 200 g mięsa mielonego (użyłam indyczego)
-         ½ dużej marchewki = ok. 60 g
-         ¼ selera = ok. 40 g.
-         ½ małej cebulki
-         czarny pieprz mielony
-         chili
-         kolendra (w „nasionkach” niezmielona)
-         4 plasterki żółtego sera

Do smażenia:
-         olej (użyłam rzepakowego)


Przygotowania:
  1. Marchewkę i seler ucieram na dużych oczkach tarki. Cebulę siekam w dużą kostkę.
  2. Na patelnie wlewam 3 łyżki oleju. Wrzucam mięso, warzywa i rozdrabniam je widelcem. Dodaje przyprawy: chili, kolendrę, pieprz. Chwilę mieszam, aż mięso usmaży się. Przekładam farsz do miski.
  3. Białka oddzielam od żółtek. Ubijam w drugiej misce białka na sztywną pianę. Dodaje 3 łyżki maki, 1 łyżkę śmietany, kurkumę i szczyptę proszku do pieczenia. Mieszam ostrożnie.
  4.  Na czystą patelnię wlewam kilka łyżek oleju, podgrzewam i wlewam ½ masy jajecznej. Delikatnie smażę. W chwili gdy omlet „zetnie się” na górze i będzie lekko odchodzi od patelni, układam 2 plasterki sera na jego połowie, wsypuję ½ farszu mięsnego, przykrywam farsz ½ omleta. Chwilę smażę jeszcze pod przykryciem i… gotowe, można przełożyć gotowy omlet z mięsną wkładką na talerz. Identycznie postępuję z drugim omletem

Miłego świętowania Dnia Kobiet :)

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz