czwartek, 1 listopada 2012

Kabanosy z serem w cieście francuskim

... i kminkiem ;)

Patrząc na te przygotowane do pieczenia kiełbaski pomyślałam, że wyglądają jak nóżki w deszczułkach oplecione bandażem.  Halloween.

Po przygotowaniu zupy pomidorowej zapiekanej pod kołderką z ciasta francuskiego zostało mi sporo "okrawków". Postanowiłam resztki ciasta francukiego wykorzystać do zrobienia takiego dania:




Składniki:
- 6 krótkich kabanosów
- 12 plasterków sera żółtego o długości i szerokości zbliżonej do wymiarów kabanosów
- paski ciasta francuskiego o szerokości ok. 1-2 cm
- 1 jajko
- kminek w ziarenkach






Wykonanie:
1. Każdy kabanos wkładam pomiędzy dwa kawałki sera. Całość owijam paskiem ciasta. Ciasto na końcach zlepiam. (jeśli ciasto jest suche można użyć odrobinę surowego jajka, lub przed cała operacją posmarować cały kabanos jajkiem) 

2. Zawiniątko smaruje z pomocą pędzelka rozbełtanym jajkiem i obsypuje kminkiem.

3. Tak przygotowane zawiniątka układam na wysmarowanym olejem papierze. Piekłam je w opiekaczu halogenowym ok 10 minut w temperaturze 200 C.


P.S.
Co zrobić z pozostałym jajkiem? Posmarowałam nim kromki chleba. Obsypałam je kminkiem i zapiekłam na ruszcie. Mniam :)

Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Wyglądają pysznie, ja często robię takie parówki, muszę też kabanosy wypróbować, ostatnio obniżam kalorie więc i ciasto francuskie używam w wersji light(np.z lidla:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto francuskie w wersji light, Gosiu zaciekawiłaś mnie tym produktem... :)

      Usuń
  2. wzielam maestro poprzecinalam na pol i po dwa wkladalam, fajny przepis ^^

    OdpowiedzUsuń