sobota, 24 listopada 2012

Przygoda z hermelinami ;) z suszonymi pomidorami





Ser Cammembert w zalewie oleju lub oliwy z przyprawami, dodatkami.

Eksperyment uczyniłam w mojej kuchni, pozostawiłam na kilka dni w słoiku zamkniętą potrawę. Bądźmy realistami pewnie już jutro pierwszy hermelinek zostanie spałaszowany, może któryś wytrzyma przepisowe 3-5 dni:
  





Składniki:
- 2 serki Cammembert (naturalne) przekrojone na pół
- 1 czerwona cebula pokrojona w krążki
- 4 pomidory suszone 
- oliwa z oliwek (tyle, aby po zalaniu serka wraz z dodatkami w słoiku oliwa przykryła szczelnie wszystkie składniki)
- 1 duży ząbek czosnku

+ szeroki słoik(wyparzony)

Przyprawy:
- pasta z ostrej papryki
- słodka papryka sproszkowana
- kilka ziarenek jałowca
- kilka ziarenek kolorowego pieprzu
- 2 liście laurowe

Zastanawiałam się nad dodaniem czosnku... nie wytrzymałam, pokroiłam i dodałam go na samą górę ;) 


Wykonanie:
1. Wewnętrzną powierzchnię połówek sera smaruje cienko pastą paprykową 
(najwygodniej z pomocą noża do masła), posypuje słodką papryką.

2. Do słoika wkładam:
- 1/2 przypraw, 1/2 pokrojonych na połówki suszonych pomidorów, plasterek cebuli
- plasterek sera, cebulę, plasterek sera, plasterek sera, cebule, plasterek sera... do wyczerpania składników
- cebule, czosnek, pozostałe przyprawy

3. Całość zalewam oliwą. Słoikiem delikatnie potrząsam. Dolewam oliwy zakrywając wszystkie składniki.

4. Zakręcam, odstawiam w chłodne miejsce i czekam... 3-5 dni ;)

Jeszcze nie próbowałam ;)

Z dziennika istnienia słoika z hermelinkami w kuchni: ;)
Dzień pierwszy:  zalewa pięknie pachnie ;) STOP ser stał się bardziej delikatny ;) STOP następnym razem należy grubiej posmarować go pastę paprykową ;) STOP pierwszy hermelinek uświetnił swoją obecnością ucztę z placków ziemniaczanych (przepis niebawem ;))

Dzień drugi: ćwiczę silną wolę! Plany względem hermelinków są, że ha!...

Dzień trzeci: mieliśmy tak zapracowany..., że zapomniałam o ich istnieniu ;). Miały szczęście ;)

Dzień czwarty: witajcie hermelinki na talerzu pełnym makaronu ;) Przepis tutaj.

Dzień piąty: czas poznać smak hermelina zasmażanego z wędliną i ryżem :). Przepis tutaj 

...

Po wielu dniach, ostatni zapomniany hermelinek skończył jako przysmak na plackach ziemniaczanych. Przepis tutaj

the end ;)




2 komentarze:

  1. Witam serdecznie!
    Nominowaliśmy twojego bloga do Liebster Blog Award.
    Zapraszamy do nas http://panstwo-ka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń