środa, 23 maja 2012

Bazyliowy kącik

Bazyliowy kącik
Fot. Bazyliowy kącik

Cztery odmiany bazylii na kuchennym parapecie przeżyły moje łakomstwo.
Sprawdziłam. Odmiana cytrynowa pachnie cytrynowo-bazyliowo. Odmiana cynamonowa ma lekki zapach cynamonowo-bazyliowy. Najsilniejszym zapachem bazyliowym chwalą się oczywiście listki odmiany właściwej (pospolitej).

Najlepiej wzrasta odmiana bazylii właściwej (pospolitej). Ma bardzo ładne duże liście. Pozostałe dwie odmiany mają o wiele jaśniejsze i drobniejsze listki. Najmniejsza jest obecnie bazylia cytrynowa. Bazylia czerwona... to pieguska.

Wszystkie cztery rosną zdrowo, żadnych nieproszonych gości na listkach nie zauważyłam.

Podlewam je prosto do doniczki, nie skrapiając listków. Pierwszy raz w życiu hoduję tak długo bazylię z nasionek. 

Zrobiłam mały eksperyment na bazylii właściwej. Oderwałam szczytową część wraz z listkami. Podobno taki zabieg pomoże jej rozkrzewić się. Wygląda na to, że to prawda.

Już szukam kolejnych odmian bazylii.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz