piątek, 27 kwietnia 2012

Grillowane tofu z serem Camembert i czerwoną papryką

Ekspresowe danie dla zniecierpliwionych grillowiczów.
Mój pomysł na grillową majówkę.

grillowane tofu
Fot. Grillowane tofu


Składniki:
- 1 kostka tofu wędzonego
- kilka plasterków cieniutko pokrojonej czerwonej papryki
- kilka plasterków cieniutko pokrojonego sera Camembert
- pieprz
-kilka listków bazylii

Będzie potrzebna patelnia grillowa lub grill.

Do przygotowania użyłam grilla elektrycznego.Przed grillowaniem posmarowałam blaszki grilla olejem (użyłam oleju słonecznikowego).

Przygotowanie, grillowanie:
1. Tofu kroję na duże kostki. Na ile? Cóż kawałki tofu mają różną wielkość. Mój kawałek udało się mi pokroić na 4 duże kostki ;)
2. Każdą z kostek nacinam z boku kilkukrotnie. Wnętrze tofu oprószam pieprzem.
3. W powstałe nacięcia wkładam paprykę i ser Camembert. Im więcej uda się włożyć tym lepiej.

faszerowane tofu
Fot. Faszerowane tofu chwilę przed grillowaniem


4. Nafaszerowane kostki tofu grilluje.

Smacznego :)

Grillowane tofu wędzone uważamy za jedno ze smaczniejszych dań zrobionych z niego.

P.S. Jest bardzo dobre ze świeżą bazylią.
Danie najlepiej udaje się na grillach płytowych lub elektrycznych, również patelniach grillowych. Na innych, posiadających siatki lub pręty, warto zabezpieczyć nafaszerowane tofu kładąc je na tatce "sreberku".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz