środa, 15 sierpnia 2012

Pomidory z serem i rukolą w maślanym sosie




Składniki:
- 2 pomidory
- ser biały (użyłam "chudego") - ok. 90 g.
- 1 łyżeczka masła
- liście rukoli - ok. 2 g.

Przyprawy:
- czubryca czerwona
- czerwona papryka - ta słodka
- czerwona papryka  - ta ostra
- kurkuma
- pieprz
- sól

Do smażenia, duszenia:
- masło sklarowane


Propozycja podania:
- z kromkami ciemnego chleba posmarowanymi masłem i oprószonymi czerwoną papryką... ostrą ;)
- do picia, może...kefir zmiksowany z pomidorami, bazylią i chilli

Do przyozdobienia:
- 6 liści rukoli

Przygotowanie:




1. Pomidory wydrążam z pomocą łyżeczki i noża z nasion:




2. Ser mieszam z czubrycą czerwoną, kurkumą, ostrą i słodką papryką, pieprzem i solą. Do masy dodaję rozdrobnione liście rukoli i 1 łyżeczkę masła. Masę dokładnie mieszam.




3. Masą serową napełniam wydrążone pomidory. Wierzch przyozdabiam rukolą.








4. Nafaszerowane pomidory duszę na maśle na patelni, aż 
do chwili gdy pomidory są bardzo miękkie (ok. 20 min.).

P.S. Warto podczas duszenia pomidorów polewać je roztopionym masłem. ;) 

Smacznego :)





2 komentarze:

  1. Smakowicie zafaszerowane. Uwielbiam czubricę;)

    pozdrawiam

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kiedy poznałam smak połączenia czubrycy czerwonej z serem... również ja uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń