niedziela, 14 października 2012

Sałatka z patelni z pieczarkami i kukurydzą

Dostałam buziaka za tą sałatkę, więc musi być smaczna ;)



Składniki:
-  7 dużych pieczarek
- 150 g kukurydzy z puszki
- 1/2 dużej cebuli
- 4 plasterki boczki
- 4 plasterki szynki
- 4 liście kapusty pekińskiej

Dodatkowo:
- 4-6 ostrych czerwonych papryczek nadziewanych łagodnym serem (dodatek smaczny choć niekonieczny)

Składniki sosu:
- 3 łyżki śmietany
- 200 ml wody
- 1 łyżeczka majonezu
- 1 łyżeczka pikantnego keczupu
- 2 łyżki mąki pszennej (użyłam typ 550)

Do smażenia:
- masło
- olej winogronowy (jak ja się za nim stęskniłam, mniam;)

Przyprawy?
Nie użyłam żadnych. Tak wiele składników, tak wiele smaków... postanowiłam nie tłumić, ani nie wzmacniać ich w tej potrawie.

Do posypania:
- żółty ser starty na dużych oczkach tarki ok. 1/2 szklanki

Ilość składników dla dwóch osób z dokładką. ;)

Wykonanie:



1. Cebulę i pieczarki obieram i kroję. Pokrojone wrzucam na patelnię na rozgrzaną mieszaninę oleju i masła. Duszę.

2.  Dodaję plasterki boczku i szynki. Po kilku minutach dodaję na patelnię kukurydzę i dalej duszę.










3. Pora na sos. Śmietanę, wodę, majonez, keczup i mąkę dokładnie mieszam. Mieszaninę "hartuję" dodając do niej odrobinę cebulki i kukurydzy z patelni. Mieszam i dodaję na patelnię. Całość mieszam i duszę.

4. Kroję drobno kapustę pekińską. Ser żółty ścieram na tarce o dużych oczkach.



5. Na talerzach układam warstwę poszatkowanej kapusty, polewam sosem z pieczarkami, cebulką i kukurydzą, posypuję startym żółtym serem i dodaję dodatkowo na każdy talerz 2-3 nadziewane papryczki.

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz