niedziela, 3 lutego 2013

Przekąska z ciasta francuskiego, szynki i sera camembert

Szybkie, proste i tak smaczne.

Do wykonania tej przekąski użyłam:
- cienkiego kawałka ciasta francuskiego o wielkości dwukrotnie większej niż wielkość plasterków szynki,
- 2 plasterków szynki lekko podwędzanej
- ok. 1/3 sera camembert (o smaku naturalnym)

Przyprawy? Żadnych! ;)

 Do wysmarowania formy do pieczenia użyłam oleju (słonecznikowego)

Wykonanie:
1. Na połowie ciasta ułożyłam plasterki szynki, na nich cienko pokrojone kawałeczki sera camembert.

2. Całość przykryłam drugą połową ciasta. Brzegi zlepiłam. Zawiniątko przekroiłam na pół w szerz.

3. Płaską, metalową formę wysmarowałam olejem. Ułożyłam w niej przekąski i zapiekłam niespełna 10 minut w temperaturze ok. 200 stopni Celsjusza (użyłam opiekacza halogenowego).

4. Ciasto wyrosło, przyrumieniło się, nabrało delikatności i puszystości w swej strukturze. Szynka zapachniała, ser rozpłynął się delikatnie... pyszności, szybko zniknęły z talerzyków.

Jutro powtórka w innej konfiguracji smakowej...!

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz