niedziela, 3 lutego 2013

Placki ziemniaczane z porem i selerem


Dodanie do startej masy ziemniaczanej innych warzyw zaskoczy smakiem niejednego łasucha.
Jak zareaguje nasz język na dodanie do takiej mieszanki ziarenek kminku?

Mój pomysł na odświeżenie klasycznych placków ziemniaczanych:

Składniki jakie należy przygotować na kuchennym stole:

- 5 średnich ziemniaków: obrane, umyte i starte na dużych oczkach tarki do warzyw (kto ma maszynę do krajania niech ją wyciągnie na światło dzienne z przepastnego wnętrza szafki ;)

- 1/2 małego pora (cześć biała): obrana, umyta i pokrojona w cienkie plasterki

- mały kawałek selera: obrany, umyty i starty na dużych oczkach tarki

- 4 łyżki śmietany (powiem prawdę: użyłam 12% ;))

- kilka łyżek mąki pszennej (tyle, aby masa zlepiła się i można ją było formować w placuszki)

- 1 jajko (moje było wyjątkowo duże)

- odrobina proszku do pieczenia (tak mniej więcej 1/6 płaskiej, bardzo małej łyżeczki)

Czas na podkreślenie smaku przyprawami, użyłam:
- pieprz czarny (mielony)

- sól (drobna i chyba nie morskiej, morską mam tylko gruboziarnistą ;) )

- kminek (w ziarenkach... to był smakowy strzał w 10 w tej potrawie ;)

Do smażenia:
- olej (użyłam słonecznikowego)

Do dzieła:
1. Wszystkie przygotowane składniki  mieszamy dokładnie w dużej misce
2. Na dużej patelni rozgrzewamy olej i nakładamy łyżką placuszki, lekko je spłaszczając.
3. Placuszki smażę z obu stron na złoty kolor.

Z czym podać?
Łasuchy ucieszą się z dodatków na talerzu do tej potrawy:
- sosów (użyłam keczupu i sosu czosnkowego)
- żółtego sera (drobno starty ozdobił dodatkowo placuszki)

Smacznego :)



1 komentarz: